Tacogratäng!

Idag har det skapats mat på långa banor. En tacogratäng som fungerar både som el grande-kvällsmat samt frukostlådor i fyra dagar. (Ja, jag äter tacogratäng till frukost!)


Till en början behöver man en stadig grund. Jag kör på ca 1kg grönsaker, hälften broccoli och resten blomkål.




Här är resten av ingridienserna jag använder.



En stark öppning, lökstekning.



Tomatsåsen blandas med kvarg. Är man hård kör man med handvisp, är man cool kör man elvisp.



Köttfärs i panna tillsammans med lök.



När köttfärsen påminner om färdig sulas såsen ner i pannan.



Köttfärssåsen hälles över grönsakerna och sminkas med lite ost. Efter det petas hela härligheten in i ugnen på 175c tills man inte orkar vänta på maten mer. Under tiden kan man uppfinna något.



Så här ser maten ut då man inte orkar vänta längre.



Gratängen landar lite över 3000kcal. Jag delar upp det på sex portioner. En dubbelportion på en tallrik och fyra frukostlådor.



Imorgon kan det festas till med lite proteinpannkakor.

Kommentarer
Postat av: Martha

Najjsa tallrikar;)

Tacogratängen ser löjligt god ut... Funderar på att stjäla konceptet till imorgon. Blir den sjyst efter infrysning?

Dessutom så blir jag påmind om att min blogg är mycket eftersatt och glömd...

2010-09-02 @ 21:55:01
URL: http://pimms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0