En dag kvar till en fullbordad vecka.

Under slutet av förra veckan var jag utslagen och sådeles uteblev två pass den veckan. Det betyder att denna veckan blir den första helt genomförda veckan efter sommaruppehållet. Givetvis krävs det då att jag traskar till Friskis imorrn och piskar benen lite men det skall inte vara några problem.

Eftersom jag inte presenterat höstens upplägg än tänkte jag riva av det här och nu:

Måndag
Bänkpress
Flyes
Lutande hantelpress
Dips
Random tricepsövning
Triceps extentions

Tisdag
Marklyft
Latsdrag
Omvända flyes för axlarna
Skivstångsrodd
Skivstångscurl
Hantelcurl
Shrugs i mån av tid/ork
Någon form av greppövning

Torsdag
Militärpress
Sidolyft med hantlar
Sittande hantelpress
Lutande bänkpress
Liggande hantelpress

Fredag
Knäböj
Benpress
Lårcurl
Benspark
Rakbensmark
Crunches
Dragon Flags/Cable Crunch
Latsdrag
Baksida axlar

Varje pass inleds med uppvärmning av rotatorcuffsen och jag värmer även upp i varje övning.
Resterande dagarna kan med fördel användas till konditionsövningar av olika slag, allt från promenader till löpning och crosstrainer.

Detta upplägget med modifieringar där det behövs kommer köras under hösten. Jag kommer lägga fokus på bröstpartiet och latsen då jag känner att de inte hänger med resten av kroppen riktigt. Jag ger detta ett par månader, sedan får jag utvärdera och se om något behöver ändras.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4591801&postcount=1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0