Goda utsikter.

Efter en arbetssväng i Göteborg återkom jag till Trollhättan i tisdags kväll. Redan onsdag morgon var det dags för veckans första omgång. Jag vaknade vid halv sju och bestämde mig för att dra direkt. Strax efter sju blåste passet igång. Det var ett misstag att köra så tidigt. Jag kände mig trött och sliten genom hela passet. Även lätta vikter kändes jobbiga och jag var mest obekväm.

Idag körde jag lite rygg och biceps. Även detta ganska snart efter att jag vaknat. Dock väntade jag lite längre och jag var utsövd och pigg. Jag kände redan i marken att jag var i ganska god dagsform. Det enda problemet jag hade var att jag hade ont i vänster sida strax under revbenen. Det kändes framför allt utav bältet som tryckte samt när jag körde latsdrag. Dock var det inte något större problem. Var så härligt pigg att passet fick avslutas med ett dropset för biceps.

Det känns väldigt bra att köra med lite fler reps igen. Det är en träningsstil som egentligen passar mig lite bättre. Egentligen är det bara marklyft som jag trivs med helt och hållet under lågrepsperioder. Jag blir mycket mer utmattad och känner mig mycket mer tillfreds efter varje pass. Nu ska jag bara försöka lägga band på mitt sötsug så kan det nog bli riktigt trevliga resultat över sommaren. Om allt går vägen kan det kanske komma en liten presentation över min resa här i Trollhättan som till hösten pågått i två år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0