Blixtar och dunder, inget att stå under!

"Fredag eftermiddag", tänkte jag och gick ut på en liten runda i syfte att njuta lite av ett par solstrålar och röra lite på köttklubborna. Tog på mig långbyxor och långtröja ifall det skulle vara lite dragigt och svalt. Dock rök tröjan ganska snabbt då det var väldigt varmt. Jag siktade in mig på min vanliga runda ner mot slussarna. Glad i hågen knatade jag. När jag kom fram till slussen hade det mulnat på ganska friskt och himlen såg mest bara grå ut. En kvart senare kom första knallen. Strax efter de första dropparna. Helt plötsligt kände jag mig motiverad att omvandla min promenad till en löprunda istället. När jag kom fram till klaffbron var jag fortfarande ganska torr. När jag kom hem var jag det inte. Regnet började ösa ner. Dock var det tacksamt med medvind och regnet piskade inte i ansiktet. Nu kan jag med gott samveta gotta mig inomhus resten av kvällen.


En frusen Emanuel.


Skillnaden mellan magen och ryggen. Hade varit ledsen om jag behövt gå åt andra hållet!

Kommentarer
Postat av: Nnika

Tur att du var på väg hem och inte på väg hem till någon annan iaf.. :-)

2010-06-19 @ 07:55:48
URL: http://www.nnika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0