Back on track!

Jag har varit lite off från bloggen ett par veckor då skolarbetet har legat som en lax i luften. Även träningen har fått ligga lite åt sidan och jag har bara kört tre pass i veckan under tiden på grund av tidsbrist och energibrist. Nu är det dock slut på laxandet och träningen är i full gång igen.

Längs vägen har jag kämpat mig mot mitt 90-mål. Jag har än så länge mäktat med 85kg. Provade 87.5kg, men det gick inte bra då mitt fokus var i referenslistan medan jag försökte kämpa.

Idag körde jag ett saftigt axelpass för att ladda ur lite innan jag ska ut och svira ikväll. Mitt avslutande pass i Militärpressen landade på 5x50kg. Detta är en vikt som jag tränade excentriskt med för ett par månader sedan. Uppenbarligen rör sig det framåt. Jag körde försiktigt med sidolyften då de känts olustiga sista tiden. Jag har även börjat köra sittande axelpress med hantlar. Det krämar verkligen ut det sista efter militärpressen.
Jag har även slutat köra dips då det har börjat kännas konstigt i axlar och upp mot nyckelbenen då jag kör det. Antagligen är min teknik horribel. Det är mer lockande att vara hel än att vara bra på dips så jag kör andra tricepsövingar istället för att skona mig själv lite.

Inför sommaren kommer träningen bli lite på halvtakt igen då jag arbetar i Göteborg och inte har tillgång till ett gym där. Ska dock köpa en rejäl hantel så jag kan träna lite på kvällarna. Jag kommer även kunna träna lite kring Ruddalen då det finns lite saker att lyfta där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0