Hipp hipp höst!

Efter ett alldeles för långt och oplanerat sommaruppehåll från allt som kallas träning var det idag återigen dags att kamma sulorna och bege sig till Friskis. Jag passade på att gå mitt på dagen i hopp om lite folk som skulle se mina sorgliga försök till ansträngning. Som sig bör valde jag att inleda hösten med ett mjukispass utan några imponerande vikter. Däremot gick jag genom de flesta muskelgrupper med varsin övning så hela kroppen fick veta vad som väntade. Samma sak kommer även ske på fredag, sedan kommer jag vara redo för nya erövringar på måndag då jag skall testa ett nytt schema som jag klurat på under sommaren. Förhoppningsvis ger det ett gott resultat.

Något som jag däremot lyckats med i sommar är att hålla min kost i schack ganska bra. Förra sommaren gick jag upp en hel bunt kilon så i år var jag beredd på strid. Under juni och juli låg jag ganska still i vikten och efter det har det tagit fart neråt igen och jag har en bottennotering (eller topnotering, beror på hur man ser det) på 77kilogram Emanuel. Dock var det en mycket bra dag och jag snittar väl kring 78kg för stunden. Ska kämpa september ut och skala av lite mer skinn, sedan är det dags för lite mer mat och ännu hårdare tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0